זוגות העומדים בפני גירושין שואלים איך לבחור מגשר גירושין? התשובה היא כי יש מספר קריטריונים העשויים להקל על הבחירה, אך כעיקרון חשוב לדעת כי המיומנות של המגשר נעוצה ביכולתו להקל על פתרון סכסוכים או מחלוקות באמצעות יצירת דיאלוג פתוח ובונה בין הצדדים המעורבים המוביל אותם לפתרון מוסכם והדדי. תהליך גישור מוצלח מונע את ההסלמה של קונפליקטים וממזער את הפגיעה במעורבים מתוך שימור וטיפוח הקשרים והקשרים לעתיד.

אנו מאמינים שגם אם בני הזוג החליטו לסיים את פרק הנישואין, הם עדיין נשארים שותפים בגידול הילדים, ולכן מומלץ לפנות אל מגשר מקצועי שיסייע לפתור את המחלוקות ברוח טובה וחברית.

במאמר זה נלמד איך לבחור מגשר גירושין, נסקור את הקריטריונים החשובים לבחירה ונבין ומהם ההבדלים שבין מגשר לעורך דין.

 

 איך לבחור מגשר 2023

 נביא מספר קריטריונים חשובים שיסייעו לכם לבחור מגשר ולסיים את הפרק הזוגי עם כמה שפחות כעסים ומחלוקות.

 

איך לבחור מגשר – בחרו מגשר שיש לכם כימיה אתו

הבסיס לגישור גירושין מוצלח טמון בכימיה שבין המגשר לבין הצדדים המתגרשים. הכימיה שבין המגשר לבני הזוג נותנת את הטון לכל התהליך ואת התחושה כי אתם עובדים עם מישהו שנוח להתלבט אתו ולשתף אותו בכל דבר.

לאור המורכבות של גישור גירושין, חשוב ליצור אווירה מקצועית, אך נוחה שיכולה להתאים לפגישות פורמליות ובלתי פורמליות כאחד. עבודה עם מגשר צריכה לכלול דיאלוג פתוח ותחושת נינוחות שבה בני הזוג המתגרשים מרגישים בנוח לחלוק את מחשבותיהם, להשתתף בוויכוחים, להביע דעות מנוגדות, ובעיקר, לסמוך על המגשר.

 

 איך לבחור מגשר – לפי המומחיות והניסיון

 מגשר שצבר ניסיון רב בתחום יגדיל את סיכויי ההצלחה של  תהליך הגישור. תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב וקשה אשר דורש הבנה בהיבטים רבים, הביטים רגשיים, בהיבטים כלכליים, בהיבטים של  דיני משפחה ועוד. ככל שהמגשר צבר ניסיון רב יותר הוא ידע איך לעזור לכם להימנע ממחלוקות ולהגיע להסכמים ולעתים גם בדרכים יצירתיות.

 

איך לבחור מגשר – לפי ההשכלה

החוק אינו דורש מהמגשר תואר אקדמאי או לימודים ארוכים, מספיק לעבור קורס בן שישים שעות ולקבל תעודת מגשר. אך ברור שאין להשוות בין מגשר שלמד מספר קטן של שעות לבין מגשר שמגיע לתחום עם ידע קודם כמו לימודים בתחום טיפולי, לימודי פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית, תואר ביישוב סכסוכים,  השכלה בתחום עריכת דין ועוד, כל אלו ועוד יעניקו למגשר כלים נוספים שיסייעו לו בעבודתו. במקרים מסוימים, הגישור עשוי להיות קשור לעניינים משפטיים, ולכן כדאי לבחור מגשר שמבין את ההשלכות המשפטיות של המצב ויכול להדריך את הצדדים בהתאם.

 

איך לבחור מגשר – לפי הזמינות והמיקום הגיאוגרפי

המגשר הנבחר צריך להיות נגיש וזמין, מגשר זמין שיוכל לפגוש אתכם בזמנים הנוחים לכם ושיהיה קרוב לאזור הגיאוגרפי שלכם.

 

 איך לבחור מגשר – לפי האמון

תהליך הגישור דורש יחסי אמון בין המגשר לבין בני הזוג. למידת האמון שיתנו בני הזוג במגשר תהיה השפעה על היכולת להגיע לפתרונות טובים ולהימנע ממחלוקות.  

 

איך לבחור מגשר – קריטריונים נוספים

ניטרליות ואי משוא פנים:

המגשרים חייבים להיות ניטרליים וחסרי פניות לאורך כל התהליך. אסור להם לקחת צד או להעדיף אף צד מעורב, כדי להבטיח שכל הצדדים ירגישו שמעריכים ומכבדים אותם.

תקשורת והקשבה פעילה:

מגשרים מקצועיים מצטיינים בתקשורת ובמיומנויות הקשבה פעילה. הם יכולים לזהות את החששות והרגשות הבסיסיים של כל צד ולקדם דיאלוג פרודוקטיבי ואמפתי.

יצירתיות ויכולות פתרון בעיות:

על המתווכים להחזיק ביכולות של פתרונות יצירתיים כדי לחקור אפשרויות שונות ולמצוא פתרונות חדשניים הנותנים מענה לאינטרסים של כל הצדדים המעורבים.

רגישות תרבותית:

 כאשר בני הזוג מגיעים מרקעים ומעולמות שונים, על המגשרים להיות רגישים להבדלים תרבותיים ולהבטיח סביבה מכילה ומובנת לכל המשתתפים.

 מתלבטים בין מגשר לבין עורך דין, בואו ללמוד מהם ההבדלים:

  מגשר

 

עורך דין
הסכמת בני הזוג תהליך הגישור אפשרי רק כאשר שני בני הזוג מסכימים לתהליך. עורך הדין מייצג רק את אחד מבני הזוג ולא זקוק להסכמה של בן הזוג השני.

 

ייצוג בבית משפט למגשר אין סמכות לייצג אתכם בבית המשפט. לעורך הדין יש את הסמכות לייצג את אחד מבני הזוג בבית המשפט.

 

משך התהליך תהליך הגישור הוא תהליך קצר יחסית, המתפרס על פני מספר פגישות.

 

ההתדיינות בבית המשפט יכולה לעתים להימשך תקופה ארוכה.
עלות העלות של המגשר נקבעת בהתאם למספר הפגישות וברוב הפעמים היא זולה יותר משכר הטרחה של עורך הדין.

את העלות של המגשר משלמים בני הזוג יחד.

אם לא תצליחו להתגבר על המחלוקות, ההתדיינות בבית המשפט תהיה ארוכה ובהתאם לכך גם שכר טרחת עורך הדין יהיה גבוה.

את שכר הטרחה של עורך הדין משלם כל אחד מבני הזוג בנפרד.

 

לסיכום, איך לבחור מגשר – עדיף לבחור מגשר שהוא גם עורך דין

 עורך דין שהוא גם מגשר יענה על הקריטריונים החשובים לבחירת מגשר, ידע, מומחיות וניסיון ונוסף על כך הידע והניסיון בתחום עריכת הדין יאפשר למגשר להסביר ולשקף לכל אחד מהצדדים את מצבו המשפטי ובכך להגיע להסכם גירושין שיהיה מקובל על שני הצדדים.