יותר ויותר זוגות העומדים בפני גירושין מבינים את היתרונות שבפנייה אל מגשר מקצועי כדי לסיים את חיי הנישואין מתוך הסכמה וכבוד. אחד היתרונות של גישור  לפני גירושין הוא העלות הזולה של הגישור יחסית לשכר טרחת עורך דין. אז כמה עולה גישור גירושין?

פנינו אל עורך דין בתל אביב, אל עו"ד בירושלים ובמקומות נוספים, שאלנו, ביררנו וקיבלנו תשובות על השאלה כמה עולה גישור גירושין.

את התשובות אנו מביאים בטבלה מסכמת. ושימו לב, המחירים המובאים בטבלה אינם מחייבים, הם משקפים את הממוצע של המחירים בשוק.

במאמר זה נחשוף כמה עולה גישור גירושין בממוצע, נביא 9 דברים  שכדאי לדעת לפני שמתחילים את ההליך ונסביר למה כדאי לפנות לגישור לפני גירושין.

 

כמה עולה גישור גירושין – הנה מחירים לדוגמה

מהו השירות מחיר

 

שעת ייעוץ או פגישה אצל מגשר. בין 800 שקלים – 1200 שקלים + מע"מ בממוצע.

 

שעת ייעוץ אצל מגשר שהוא גם עורך דין.

 

מינימום 1000 שקלים +מע"מ ולעתים אף יותר.

 

כאשר בני הזוג מגיעים אל המגשר בהסכמה מלאה.

 

יידרשו רק מספר פגישות בודדות. במצב זה עיקר העבודה תהיה ניסוח הסכם גירושין.
ניסוח הסכם גירושין .

 

בין 7000 שקלים ועד ל- 15,000 שקלים בממוצע, תלוי באופי ההסכם, בוותק ובניסיון של עורך הדין.

 

כאשר בין בני הזוג קיימות מחלוקות, אך הן מתונות, יחסית.

 

עלות הגישור תנוע בין 10,000 שקלים ל- 20,000 שקלים +מע"מ, בהתאם לרמת המחלוקות ומספר הסוגיות הנדונות בהליך.

המחיר כולל בדרך כלל גם ניסוח הסכם גירושין.

 

כאשר בין בני הזוג קיימות מחלוקות חריפות ופערים משמעותיים.

 

במקרים של תהליך גירושין ארוך, עלות הגישור עלולה להגיע גם ל- 30,000 שקלים + מע"מ בממוצע, בהתאם למספר הפגישות הנדרש. המחיר כולל גם ניסוח הסכם גירושין.

 

 

כמה עולה גישור גירושין – 9 דברים שחשוב לדעת

התעריפים שאותם דורשים המגשרים להליך גישור הם ברוב הפעמים המחיר לשני בני הזוג יחד.

כעיקרון, עלות התהליך תלויה במספר השעות שיידרשו להשלמת התהליך.

משך הזמן ומספר המפגשים בהליך הגישור משתנה מזוג אחד לזוג האחר ותלוי בתנאים ובצרכים האינדיבידואלים של בני הזוג. ככל שבתהליך הגישור מעורבים יותר נכסים ויותר אמוציות, כך הליך הגישור יכלול מספר גדול יותר של פגישות ויארך זמן רב יותר.

ככל שהמגשר שאותו בחרתם הוא מגשר מוכר, בעל מוניטין וותק רב יותר, כך גם המחיר לשעה יהיה יקר יותר.

אם המגשר שבחרתם הוא עוד דין העוסק בדיני משפחה, התעריף לפגישה יהיה גבוה יותר מאשר אצל מגשר שאין לו הסמכה כעורך דין. מנגד, מגשר שהוא גם עורך דין יכלול בתעריף הגישור גם את הניסוח של הסכם הגירושין שיהיה זול יותר מאשר ניסוח הסכם גירושין אצל עורך דין חיצוני שאינו מעורב בתהליך הגישור.

התשובה לשאלה כמה עולה גישור גירושין אינה רק תשובה כלכלית המפרטת את תעריפי הגישור. התשובה לשאלה זו היא גם המחיר הנפשי שיגבו מכם הדיונים בבית המשפט, אם תוותרו על הליך הגישור. בדיונים בבית המשפט גם המחיר של הפגיעה בילדים יהיה גבוה בהרבה.

במסגרת גישור לפני הגירושין ידברו בני הזוג בפתיחות וללא חשש. הם יוכלו להביע את רצונותיהם באווירה טובה ולהגיע להסכמות בכל הסוגיות העומדות בפני בני הזוג המתגרשים כמו משמורת ילדים, מזונות ילדים, חלוקת רכוש ועוד.

אם לא יגיעו בני הזוג להסכמות בתהליך הגישור, הם תמיד יוכלו לחזור ולהתדיין בערכאות, בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, וכל מה שנאמר במסגרת הגישור לא יוכל לשמש נגדם בהליך המשפטי.

הליך הגישור הוא הליך סודי לעומת ההליך המשפטי המתקיים, ברוב הפעמים, באולם פתוח לקהל.

 

כמה עולה גישור גירושין ולמה כדאי לפנות להליך הגישור?

להליך הגישור לפני הגירושין יש מספר יתרונות:

ההליך מצמצם את הנזקים הנפשיים העלולים להיווצר כתוצאה מהגירושין, הוא ממזער את הנזקים הכלכליים, הוא מקצר את הזמן בין ההחלטה על הגירושין ועד לקבלת הגט, הוא מאפשר שיתוף פעולה ברוח טובה בין הורים לילדים לאחר הגירושין, הוא מונע מלחמות בין בני הזוג ובכך מפחית נזקים נפשיים לילדים ועוד.

 

לסיכום, כמה עולה גישור גירושין – הרבה פחות מהתדיינות בבית המשפט!

לשאלה כמה עולה גישור גירושין יש מספר תשובות. תשובה אחת דנה במחיר הכלכלי , תשובה נוספת דנה במחיר הנפשי שמשלמים בני הזוג והילדים המעורבים בתהליך. בכל תשובה, תמיד המחיר יהיה נמוך יותר מאשר אם תוותרו על תהליך הגישור ותבחרו בהתדיינות בבית המשפט.