החלוקה בין בני זוג בעניין מזונות ילדים במשמורת משותפת

הורים יכולים להחליט ביניהם בעניין מזונות ילדים במשמורת משותפת ועל גובה הסכום שישולם עבור הקטין. ההסכמה יכולה להיות כחלק מהסכם הגירושין או הסכם הפרידה, אם מדובר בזוג אשר נפרד, הורות משותפת או הבאת ילד שלא במסגרת זוגית. ההסכם בעניין נעשה עי' בית הדין לענייני משפחה. כאמור אם ובמידה ההסכם לא התחשב בטובת הקטין אלא התחשב בטובת ההורים ובית המשפט לא קיים דיון בעניין מזונות קטין , אלא אישר את ההסכם באופן פורמלי , אז הקטין יוכל להגיש תביעה למזונות כנגד הוריו או כנגד אחד מהם, למרות קיומו של ההסכם וזה באמצעות אדם בגיר. הורים יכולים להגיע להסכם משותף ביניהם ולהסדיר מזונות ילדים במשמורת משותפת גם באמצעות חלוקה מתאימה וחתימה עי' עורך דין או בית המשפט לענייני משפחה ובכך למצות את זכויותיהם.

תשלום מזונות במשמורת משותפת 

במקרה ויש עניין של חלוקה שווה בין בני זוג במצב של תשלום מזונות במשמורת משותפת, חייבים שני בני הזוג להרוויח שכר זהה או קרוב לכך ולשלם מזונות בהתאם ליכולתם הכלכלית. לדוגמא הורה אחד יכול לשאת על עצמו הוצאות שכר דירה, ביגוד, מזון והורה אחר יכול לשלם את השאר כגון: חוגים, סדנאות, גנים, בתי ספר והוצאות שוטפות. המשמעות ששני ההורים יעבירו כספים אחד לשני על מנת לכסות את ההוצאות וייקבע הורה אחראי שינהל זאת, וכך שניהם ישאו זאת במשותף.  בית המשפטי לענייני משפחה ייקבע מי יהיה ההורה האחראי.

דמי מזונות במשמורת משותפת  

מצב בו קיים תשלום של דמי מזונות במשמורת משותפת נקבע עי' בית המשפט לענייני משפחה, כאשר 2 ההורים נוכחים וההחלטה נקבעת עי' בחינת מצבם והכנסתם של שתי בני הזוג. ההחלטה המכרעת בעניין מזונות ילדים במשמורת משותפת והסכום שישולם נקבעת עי' הילד שכן זוהי זכותו ולא מצד ההורים, ולכן כל החלטה של בית המשפט או של ההורים צריכה וחייבת להתחשב בטובת הילד. סכום המזונות נקבע על ידי שני ההורים ובמקרה ואין הסכמה ניתן ואף רצוי להגיש תביעה למזונות ילדים ובית המשפט יכריע בסכום שישולם.

מזונות במשמורת משותפת

בהתאם להחלטה חדשה של בית המשפט העליון, האב (חייב להיות יהודי) אחראי לתשלום מלא של דמי המזונות  לילד עד גיל 6.  לאחר גיל 6 והתבגרות הילד שני ההורים נושאים ביניהם את עניין תשלום מזונות ילדים במשמורת משותפת. חייב להיות שוויון של 50% בין שני ההורים לתשלום המזונות, כאמור שניהם נושאים בנטל התשלום והחלוקה ביניהם וזה עפי' פסיקת בית המשפט לענייני משפחה.