כל מה שחשוב לדעת לגבי הסכם ממון בין בני זוג נשואים

הסכם ממון בין בני זוג נשואים נועד לקבוע מראש את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג ולמנוע את המחלוקות הכלכליות בין הצדדים במקרה של גירושין.  הסכם ממון בין בני זוג נשואים שמנוסח היטב אמור להגדיל את הביטחון של בני הזוג בכך שאם הנישואים יתפרקו, חלוקת הרכוש תיעשה בצורה הוגנת ומאוזנת וללא סכסוך כספי.

סיבות לחתימה מאוחרת

הסיבה לכך שבני זוג לא חתמו על הסכם ממון לפני הנישואין, יכולה לנבוע ממספר גורמים שונים. במקרים רבים הדבר נובע מחוסר מודעות לחשיבות של הסכם ממון ומתוך התחושה של, "לי זה לא יקרה". לעיתים גם כאשר יש הבנה של חשיבות הסכם ממון אצל אחד מבני הזוג, הוא נמנע מהעלאת הנושא לדיון עקב אי הנעימות שבמעשה והחשש מהתגובה של בן הזוג השני. הסכם ממון בין בני זוג נשואים יכול להיחתם, כאשר ההתנהלות הכלכלית של בני הזוג טובה ומתוך הביטחון שעכשיו, לאחר הנישואים ניתן לקדם את הנושא, ללא החשש שהחתונה תתבטל. במקרים אחרים, הסכם ממון בין בני זוג נשואים עולה דווקא, בעקבות מחלוקות כלכליות או לחץ מצד ההורים של מי מבני הזוג.

מה כולל הסכם הממון

על כל הסכם ממון להתייחס לרכוש שנצבר טרם נישואין, אך גם לרכוש שייצבר בהמשך החיים המשותפים.  בדרך כלל, הסכם ממון עורך דין יקבע כי בני הזוג שומרים כל אחד את רכושם מלפני הנישואין ואת האופן שיחולק הרכוש שנצבר במהלך הקשר. בזמן עריכת הסכם ממון צריך להתייחס לכלל הרכוש, כגון, חסכונות וכספים, נכסי דלא ניידי, עסקים וירושות. המקצועיות של עורך הדין שמנסח את ההסכם גדולה מכיוון שהחוק מתייחס ברצינות רבה לכל הסכם ממון עורך דין והסיכויים להביא לביטולו אינו טובים לאחר שנחתם.

ניסיון ומקצועיות בניסוח הסכם ממון בין בני זוג נשואים

במידה והצדדים מסכימים ביניהם לחתום על הסכם ממון בין בני זוג נשואים, עליהם להתייצב בבית המשפט לאחר עריכת הסכם ממון ולאשר את ההסכם. מומלץ לשם ניסוח וחתימה על הסכם ממון לפנות לעורך דין מומחה בדיני משפחה כמו אביטל חורף. יש לו את כל הידע והניסיון על מנת לנסח את כל סעיפי ההסכם באופן שאינו פתוח לפרשנות. עו"ד אביטל חורף מומחה בענייני המעמד האישי ובעל ניסיון רב בניסוח הסכם ממון בין בני זוג נשואים.