זוגות רבים מבינים שכדי להצליח בחיי הנישואין חשוב לשים את כל הקלפים על השולחן עוד לפני שהם באים בברית הנישואין, ולכן בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות פונים לתהליך של גישור לפני נישואין. יש הטוענים כי גישור לפני הנישואין פוגע באהבה וברומנטיות, אך מנגד רבים מבינים שתהליך הגישור בא להוכיח שהאהבה בין בני הזוג היוצאים יחד לדרך ארוכה מגיעה ממקום נקי מאינטרסים זרים ולעתים אפילו בלתי הוגנים.

 במאמר זה נסביר את החשיבות של גישור לפני הנישואין, נבדוק מה עדיף, הסכם גישור אצל עורך דין או מגשר מקצועי, נבין מהו הסכם ממון ונלמד את היתרונות והחסרונות שלו.

 

 גישור לפני הנישואין – מה עדיף עורך דין או מגשר?

כאשר פונים אל עורכי דין כדי לחתום על הסכם לפני הנישואין, המשא והמתן בין שני עורכי הדין יכול להיות לא נעים עבור בני הזוג מאחר וגישור לפני הנישואין מטרתו היא ברוב המקרים לחתום על הסכם טרום נישואים. בהסכם זה, המשא ומתן בין עורכי הדין עלול להיות לא נעים ולפגוע בעיקר בבן הזוג המגיע לחיי הנישואין "פחות עשיר" ועם פחות רכוש.

מטבע הדברים עורכי הדין אינם שמים במרכז את ההשפעה שיש לתהליך הגישור לפני הנישואין על בני הזוג, אלא שמים את רוב ההדגשים על ההגנה על הלקוח שלהם מבחינה כלכלית מבלי לתת תשומת לב להצלחה של הנישואים הקרובים.

משא ומתן חסר רגישות המתנהל על ידי עורכי הדין עלול לפגוע במערכת היחסים שבין בני הזוג עוד לפני שהחלו בחיים המשותפים. אם אחד מבני הזוג, או גם שניהם, ייפגע במהלך הגישור לפני הנישואין, הוא יזכור את הפגיעה לשנים ארוכות ולא אחת זו תהיה התחנה הראשונה במסלול הגירושין.

גישור לפני הנישואין באמצעות מגשר יצור בין שני בני הזוג שיח פרקטי באווירה שוויונית. המגשר המקצועי מביא את בני הזוג לתהליך המתבצע באמצעות הידברות, באמצעות שחרור הלחץ ויצירת תחושת ביטחון אצל שני בני הזוג. בהליך הגישור ידע המגשר להוביל את בני הזוג אל חייהם המשותפים מתוך הבנת המצב ומתוך מחויבות הדדית.

מגשר מקצועי ידריך את בני הזוג בחיפוש אחרי פתרונות יצירתיים, פתרונות שבהם גם בן הזוג המגיע עם פחות כסף יוכל לתת ביטוי לרצונות שלו.

הדרך הטובה ביותר לגישור לפני נישואין היא לפנות אל מגשר שהוא גם עורך דין. עורך דין שהוא גם מגשר ידע לאחוז בחבל בשני הקצוות, לתת דגש על הסעיפים המשפטיים בלי לוותר על הרגישות המחייבת את הליווי של התהליך.

כדאי לדעת: משרד עורכי הדין לענייני משפחה של אביטל חורף בתל אביב או בירושלים עונה על שני הצרכים. עו"ד חורף הוא גם עורך דין מוסמך וגם מגשר.

 

גישור לפני נישואין – הסכם ממון: כדאי או לא כדאי?

 הסכם ממון זהו חוזה בין בני זוג שמטרתו למנוע סכסוכים כספיים ומחלוקות במהלך חיי הנישואין ובמקרה של פרידה. ברוב המקרים נחתם הסכם ממון לפני החתונה, אך יש מקרים נחתם הסכם ממון אחרי החתונה.

 להסכם ממון הנחתם במהלך תהליך גישור לפני הנישואין יש יתרונות וחסרונות.

 הנה טבלה המשקפת את היתרונות והחסרונות של הסכם ממון:

 

יתרונות

 

חסרונות
הסכם ממון ישמור על הרכוש שאחד מבני הזוג הביא אותו איתו לחיי הנישואים.

 

הסכם ממון עלול לפגוע באמון שבין בני הזוג עוד לפני שהתחלתם בחיים המשותפים.
הסכם ממון מאפשר ל"בן הזוג העשיר" לשתף את בן הזוג השני במהלך חיי הנישואין ללא החשש מה יקרה בפרידה.

 

הסכם ממון עלול להביא את אחד מבני הזוג להטיל ספק באמינות ובאהבה של בן הזוג.
אם הצלחתם לצלוח בהצלחה את החתימה על הסכם ממון, כנראה שתצליחו לצלוח גם את המהמורות והמכשולים המלווים את חיי הנישואים.

 

החיים המשותפים תחת המסגרת של הסכם ממון עלולים לגרום לכל אחד מבני הזוג להרגיש כבול ולפגוע בהרמוניה של חיי השיתוף.
אם אחד מבני הזוג צבר חובות לפני הנישואין, גישור לפני הנישואין ימנע זליגת חובות מבן הזוג החייב  לבן הזוג השני.

 

 

—————-

אם תגיעו בעתיד למצב של פירוק הנישואין, הסכם גישור לפני הנישואין ימנע הליכים משפטיים שיתנהלו באווירה מכוערת ועכורה.

 

 

—————

כאשר אחד מבני הזוג מסרב לעבור גישור לפני הנישואין, הדבר עלול להדליק נורה אדומה ולאותת על כוונות ואינטרסים זרים.

 

 

——————-

 

כבר ממבט ראשון בטבלה ברור כי היתרונות של גישור לפני הנישואין עולים על החסרונות. ולכן מומלץ לכל זוג העומד לפני נישואין ליצור קשר עם מגשר מקצועי, לעבור תהליך של גישור לפני הנישואין ולהגיע אל החתונה במבט מפוקח על העתיד ועל מצבכם, בתוך חיי הנישואין וגם מחוץ להם.

לסיכום, גישור לפני הנישואין – הצעד הראשון לקראת נישואין מוצלחים

בגישור לקראת נישואין מגשר מקצועי ידע לסלול את הדרך להצלחה בחיי הנישואין ולהקלה ולמינימום סכסוכים במקרה של גירושין.