כאשר בני הזוג עומדים לפני גירושין כל אחד מהם שואל את עצמו: איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים. שאלה זו אינה שאלה קלה, שכן לעורך הדין שתבחרו תהיה השפעה מכרעת על מימוש הזכויות שלכם בתהליך הגירושין, על העתיד הכלכלי שלכם, על התוצאות המשפטיות ואפילו על הקשרים שלכם עם בן או בת הזוג לאחר הגירושין.

בחירה נכונה של עורך דין גירושין חייבת להתייחס למספר פרמטרים, לבקיאות המשפטית שלו, לניסיון, לזמינות ולאישיות. חשוב לבחור עורך דין תקיף וחזק, אבל חשוב יותר לבחור עורך דין שלא יגביר את הלהבות שכבר הוצתו במילא במהלך הסכסוך בין שני בני הזוג.

במאמר זה נענה על השאלה איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים וניתן טיפים ועצות טובות שיעזרו לכם לבחור את עורך הדין הטוב מכולם.

 איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים – לפי הבקיאות המשפטית שלו בתחום

עורך דין בעל ידע מקצועי ובעל ניסיון ידע לנהל נכון את תיק הגירושין וייצג אתם בצורה מקצועית בכל הסוגיות המשפטיות. ככל שהוא יהיה יותר מקצועי, כך הוא יוכל לנהל את תיק הגירושין בדרך הטובה והחכמה ביותר.

 איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים – לפי התקציב

הליכי הגירושים עלולים להיות הליכים יקרים מאוד. גם אם תנצחו בגירושין ותשיגו את כל מה שקיוויתם להשיג, אם תידרשו לשלם לעורך הדין סכומי כסף גבוהים ותישארו עם חשבונות בנק מרוקנים, איכות החיים שלכם תיפגע. אמנם, חשוב מאוד לבחור עורך דין מומחה ובעל מוניטין, אך לא פחות חשוב להתחשב גם בתקציב שלכם.

איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים – לפי הרגישות והמקצועיות

נכון, כל אחד רוצה עורך דין מקצועי ואסרטיבי שיעמוד על כל מה שמגיע לכם במהלך ההתדיינות בתיק הגירושין, אך חשוב לבחור עורך דין בעל רגישות. אסור לשכוח שבתהליך הגירושין מעורבים רגשות, לחצים, מתחים נפשיים, ילדים ולא רק כסף. ולכן מומלץ לבחור בעורך דין שידע לנהל את התיק בנחישות, אך גם ברגישות. חשוב לבחור בעורך דין שיעמוד על הזכויות שלכם, אך יגלה הבנה למצב, יפעל ברגישות, ינסה לקצר את משך ההליך וילווה אותו בדרך נעימה ורגישה.

איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים – לפי הזמינות

חשוב לבחור עורך דין אשר מבין את הלחץ ואת המתחים הנפשיים שבהם אתם נתונים בתקופת הגירושין. עורכי דין בעלי מוניטין מבוקשים מאוד ומטבע הדברים הם עמוסים בתיקים, ועל אף זאת, עורך הדין מקצועי ורגיש ימצא את הזמן כדי לענות לכם על כל השאלות, להסביר את ההליכים והצעדים שבהם הוא נוקט בניהול התיק שלכם ולפעמים אפילו סתם להרגיע.

איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים – לפי הניסיון

חז"ל כבר אמרו כי אין חכם כבעל ניסיון. עורך דין צעיר וחסר ניסיון ככל שיהיה מבריק ומוכשר לא ידע להתמודד בדרך הטובה ביותר בניהול תיק הגירושין אם לא יהיה לו ניסיון בתחום. עורכי דין צעירים עלולים לבצע טעויות של מתחילים ואתם לא רוצים להיות שפני הניסיון שלהם שעל גבכם הם ילמדו איך להימנע מטעויות של מתחילים.

איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים – עוד שלושה טיפים ועצות טובות

בקשו המלצות

אין מי שלא מכיר חברים, בני משפחה או עמיתים לעבודה שעברו תהליך של גירושין. צרו אתם קשר ובקשו מהם חוות דעת על עורך הדין שטיפל בתיק שלהם בהצלחה. אם תשמעו חוות דעת שלילית, ואפילו אחת, תמשיכו לחפש. אם אתם לא יכולים לקבל המלצות, או דיס המלצות, מחברים או מבני משפחה נסו לדלות המלצות ברשת האינטרנט. האינטרנט מלא בפורומים ובקבוצות פייסבוק של הורים גרושים, נסו להצטרף לאחת מהקבוצות האלו ולקבל חוות דעת על עורך דין מומלץ מהחברים בקבוצות אלו.

ושימו לב: החברים בקבוצה יוכלו לסייע לכם גם בהמשך התהליך ואולי גם לאחריו.  

אל תוותרו על פגישת ייעוץ

עורך דין מקצועי יציע לכם פגישת ייעוץ מעמיקה, פגישה שבה הוא יקשיב לסיפור שלכם, יבין את המצב ויציג בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם.

בפגישת הייעוץ תוכלו להתרשם גם מהאישיות של עורך הדין. שימו לב לתקשורת שלכם איתו והקשיבו ללב שלכם. האם אתם מרגישים שאתם בידיים טובות, האם אתם נותנים בו אמון, האם אתם מרגישים נוח לצדו, אם התשובות לשאלות האלו היא: לא, תמשיכו לחפש, אם התשובה היא: כן, כנראה שהגעתם אל היעד.

שימו לב, לא מומלץ לוותר על פגישת הייעוץ, גם אם היא כרוכה בתשלום!

מומלץ לבחור עורך דין קרוב לאזור המגורים שלכם

אם אתם גרים בירושלים, כדאי לבחור עורך דין בירושלים, אם אתם גרים בתל אביב כדאי לבחור עורך דין בת"א וכו'. חשוב לקחת בחשבון כי תהליך הגירושין יכול להתפרס על פני תקופה ארוכה, תקופה שבה תידרשו להיפגש עם עורך הדין כמעט באופן קבוע. הקרבה הגיאוגרפית של עורך הדין אל אזור המגורים שלכם, תקל עליכם להגיע בקלות ובפשטות אל המשרד שלו בכל פעם שתידרשו להגיע אליו.

לסיכום, אם אתם עדיין מתלבטים בשאלה איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים..

"הליך הגירושין לא חייב להיות מכוער וטראומטי, אפשר לסיים את המשבר הזה גם באווירה טובה ובשלום בין בני הזוג" זהו האני מאמין שלי, אומר עו"ד אביטל חורף.

 עורך הדין אביטל חורף ישמח להיפגש אתכם במשרד בירושלים או במשרדו בת"א. הוא צבר ידע וניסיון רב שנים בניהול תיקי גירושין ובכל ההליכים המתלווים לגירושין והוא ייצג בהצלחה אינספור לקוחות שישמחו להמליץ לכם עליו. הוא מקצועי, הוא רגיש, הוא זמין והוא ישמח לקבוע איתכם פגישת ייעוץ ולמצוא את הדרך הטובה והמהירה כדי לסיים בהצלחה את משבר הגירושין.