זוגות רבים בישראל בוחרים לערוך הסכם נישואין אצל עורך דין אשר מסדיר את החיים המשפחתיים בתוך התא המשפחתי והליכים הקשורים לפירוק התא המשפחתי, אם וכאשר בני  הזוג ייפרדו. הסכם נישואין אצל עורך דין מתאים לזוגות שבחרו לחלוק את חייהם יחד, אך ללא חופה וקידושין, לידועים בציבור, לבני זוג מאותו המין, לפסולי חיתון שאינם יכולים להתחתן בארץ ולבני זוג שבוחרים להתחתן בנישואים אזרחיים בחו"ל ומעוניינים לעגן את התנאים והדרישות שלהם לחיים משותפים. הסכם הנישואין אצל עו"ד יעלה על הכתב תנאים ודרישות התואמים את רצונם האישי של בני הזוג, את נסיבות חייהם, את הדרכים שבהם הם בוחרים לממש את ההתחייבויות שלהם אחד כלפי השני ואת רצון הצדדים בעת פירוק התא המשפחתי כאשר מערכת היחסים שלהם תגיע לסיומה.

הסכם נישואין אצל עורך דין אינו מעניק לבני הזוג מעמד רשמי של בני זוג נשואים, אך יש לו יתרונות רבים. אז מהו הסכם נישואין אצל עורך דין, מהם סוגי ההסכמים השונים, למי הוא מתאים ולמה חשוב להיעזר בעו"ד מקצועי, על כך ועוד בכתבה הבאה

 הסכם נישואין אצל עורך דין – מה כלול בהסכם הנישואין?

הסכם נישואין אצל עו"ד הוא הסכם שמטרתו היא הסדרת ההיבטים השונים בחיי הזוגיות. ההסכם כולל כל נושא המאפיין חיים משותפים בין בני זוג. ההסכם יכול לכלול, בין השאר, הסכם ממון וזכויות כלכליות, זכויות סוציאליות, זכיות פנסיוניות, דרך הניהול השוטף של משק הבית המשותף וחלוקת התפקידים בין בני הזוג, הגדרת הרכוש המשותף, עקרונות וערכים החשובים לבני הזוג ומנגנון להסדרת מחלוקות עם סיום פרק הנישואין. בין השאר, ייקבעו עקרונות לחלוקת הרכוש בסיום הזוגיות, לגידול הילדים לאחר הפרידה כמו מזונות ילדים, חינוך הילדים, משמורת ילדים בגירושין ועוד.

בזוגיות שנייה ההסכם ידון גם במעמד הילדים, בהוצאות הקשורות לילדים כאשר לכל אחד מבני הזוג יש ילדים בגילאים שונים ובעלי צרכים שונים.

 הסכם נישואין אצל עורך דין – על סוגי ההסכמים השונים

בשנים האחרונות קיימת מגמה בערים גדולות כמו ירושלים או תל אביב וגם בערי הפריפריה על עריכת הסכמים בין בני הזוג במטרה לשמור על האינטרסים שלהם במהלך החיים המשותפים ובעת פרידה.

מהם סוגי ההסכמים השונים?

הסכם ממון

הוא חוזה בין בני הזוג אשר מעוניינים לעגן בצורה מסודרת את הפן הכלכלי והכספי בחייהם המשותפים. ההסכם קובע את ההתנהלות הכספית בין בני הזוג במהלך החיים המשותפים ואת חלוקת הרכוש במקרה של פרידה.

הסכם לחיים משותפים

מיועד לזוגות אשר לא מעוניינים או לא יכולים להתחתן בדרך המסורתית באמצעות חופה וקידושין, אך מעוניינים לחתום על הסכם נישואין אצל עורך דין  כדי להסדיר באופן ברור את החיים המשותפים שלהם. הסכם לחיים משותפים קובע את דרכי הפעולה וההתנהגות של בני הזוג במקרים שונים, כשהמקרה הנפוץ ביותר הוא היפרדות של בני הזוג.

הסכם הנישואין אצל עורך הדין יקבע את דרכי הפירוד ואת חלוקת הרכוש בדרך מכובדת והוגנת בין הצדדים.

הסכם לחיים משותפים בין ידועים לציבור

ידועים בציבור הוא סטטוס המעיד שבני הזוג מקיימים חיים משותפים. כאשר אחד מבני הזוג או שניהם יחד מעוניינים לקבל הכרה כידועים בציבור עליהם לחתום על הסכם לחיים משותפים אצל עורך דין ולאשר את ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

הסכם שנחתם אצל עורך הדין ואושר בבית המשפט יעניק לידועים בציבור מעמד שווה לזוגות נשואים. בכל פנייה אל הרשויות כמו ביטוח לאומי, משרד הפנים, רשויות המס ועוד הם לא יידרשו להוכיח כל פעם מחדש את העובדה שהם ידועים בציבור וזכאים להטבות השונות, הסכם הנישואין אצל עורך הדין יוכיח ויאשר את הסטטוס שלהם.

מהו התוקף החוקי של הסכם נישואין אצל עורך דין?

כאשר הסכם הנישואין אינו כולל סוגיות ממוניות כמו עניני כספים ורכוש, הוא אינו מחייב אישור אצל גורם מוסמך והוא תקף גם ללא אישור כזה.

כאשר הסכם הנישואין אצל עורך דין כולל סוגיות העוסקות בעניינים כספיים ובחלוקת רכוש הוא מחייב אישור אצל גורם מוסמך כמו בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין.

לסיכום, הסכם נישואין אצל עו"ד – הפוליסה שלכם לביטחון בחיי הנישואין

הסכם נישואין אצל עורך דין נועד לתת תוקף מחייב להסכמות שעליהם הסכימו בני זוג באשר לחייהם המשותפים או בעת פרידה. יש סוגים שונים של הסכמים, לכל אחד מהם יש השלכות שונות, ולכן רצוי להתייעץ עם עורך דין מקצועי כדי לנסח היטב את ההסכם. עורך דין מיומן ידע לצפות מצבים שונים ומשברים ולתת להם מענה במסגרת ההסכם.