השאלה איך לבחור עורך דין גירושין היא קריטית במיוחד כאשר אתם נמצאים בתהליך גירושין. לבחירה הנכונה בעורך דין מקצועי ומיומן יש חשיבות רבה שכן המורכבות בהליכי גירושין דורשת ידע רב בתחומים שונים כגון חלוקת רכוש, משמורת ילדים, מזונות, עריכת הסכמי גירושין ועוד ולבחירה בעורך דין גירושין מקצועי יש משקל משמעותי אשר משפיע ישירות על הצלחת הליך הגירושין. עורך דין מוכשר ומיומן יכול להגן על האינטרסים של הלקוח, לנווט את המורכבות של הגירושין ולהבטיח תוצאה חיובית ללקוח.

 במאמר זה נעסוק בשאלה איך לבחור עורך דין גירושין ונכיר את הקריטריונים החשובים המשפיעים על בחירת עורך הדין.

 

איך לבחור עורך דין גירושין – מומלץ לבחור עורך דין שהוא גם מגשר

עורך דין אשר מתמחה בדיני משפחה ועבר הכשרה בתחום הגישור הוא עורך דין בעל  ערך מוסף. עורך דין שהוא גם מגשר הוא עורך דין יצירתי שיודע לחשוב גם מחוץ לקופסה ולהציע רעיונות ופתרונות יצירתיים שיביאו לקיצור ההליך באופן משמעותי וימנעו סכסוכים ומחלוקות בין בני הזוג. עורך דין שהוא מגשר ידע לאזן היטב את שני הצדדים מבלי להתפשר על האינטרס של כל צד.

 

 איך לבחור עורך דין גירושין – לפי ההתמחות שלו

רבים חושבים כי כל עורך דין העוסק בדיני משפחה הוא גם מומחה לנושא הגירושין, אך לא! דיני משפחה הוא תחום רחב הכולל סוגיות רבות כמו צוואות וירושות, הסכמי ממון, אבהות, אימוץ , מזונות ועוד. לכן חשוב לבדוק האם עורך הדין לענייני משפחה שבו אתם מעוניינים לבחור מתמחה בתחום דיני הגירושין.

אם יש בבעלותכם עסק שבו אתם שותפים עם בן הזוג או בת הזוג ואתם עומדים לפני פירוק הנישואין והשותפות בעסק, כדאי לבדוק האם לעורך הדין יש ידע וניסיון בתחום הכלכלי ואם יש לכם אלימות במשפחה, חשוב לבדוק האם לעורך הדין יש ניסיון בייצוג במקרים של אלימות במשפחה וכו'.

 

איך לבחור עורך דין גירושין – קבעו פגישת ייעוץ

גם אם שיחת הייעוץ עם עורך הדין כרוכה בעלויות, היא שיחה חשובה שאסור לוותר עליה. בשיחת הייעוץ תכירו את עורך הדין ותבדקו איך הוא מתכוון לטפל בתיק הגירושין שלכם. חשוב לוודא שאתם ועורך הדין רואים עין בעין את האסטרטגיה והדרך שבה יתנהל תהליך הגירושין. חשוב גם לוודא שהתקשורת בינכם פתוחה וזורמת, שיש לכם תחושת אמון בעורך הדין ושאתם נמצאים בידיים טובות. תחושה של אמון בעורך הדין תסייע לכם לעבור את התהליך המורכב והקשה בדרך הקלה ביותר האפשרית יחסית לסיטואציה שבה אתם נתונים.

 איך לבחור עורך דין גירושין – לפי המלצות

המלצות הן כלי רב עוצמה שיסייע לכם לבחור את עורך הדין הטוב והמתאים ביותר. חפשו חוות דעת והמלצות אובייקטיביות על עו"ד והטו אוזן גם לדברים הנאמרים בין השורות. אם לא הצלחתם לקבל המלצות ממכרים או מבני משפחה אתם יכולים לדלות המלצות וחוות דעת ברשת האינטרנט איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים  חפשו המלצות בפורומים ייעודיים או בקבוצות פייסבוק העוסקים בנושא.

 

איך לבחור עורך דין גירושין 2024 – קריטריונים נוספים

לפני שאתם חותמים עם עורך הדין על שכר הטרחה, כדאי לערוך סקר שווקים, לקבל אינדיקציה לגבי השכר הממוצע בשוק, לבדוק אם שכר הטרחה שאותו מבקש עורך הדין אינו מופרז, אך עם זאת היזהרו מהצעות זולות במיוחד אשר עלולות להעיד על המקצועיות ועל טיב ואיכות הטיפול בתיק הגירושין. 

המיקום של עורך הדין מהווה גם הוא שיקול בבחירת עורך הדין. גם אם קיבלתם המלצות נהדרות על עורך דין תל אביב או עורך דין ירושלים ואתם בכלל גרים בצפון, עדיף לחסוך את הנסיעות הארוכות ואת הזמן היקר ולחפש עורך דין מומלץ באזור שלכם.

זמינות – חשוב לבחור עורך דין שיהיה זמין לטיפול בתיק שלכם. לא תמיד עורכי דין שמטפלים במספר גדול של תיקים בו זמנית יוכלו לפנות עבורכם את כל הזמן הדרוש כדי לטפל בתיק שלכם ולהביא להצלחה.

 

הנה טבלה אשר מסכמת בקצרה את הקריטריונים החשובים לבחירת עורך דין לגירושין:

 

 

 

איך לבחור?

 

למה?
כדאי לבחור עורך דין שהוא גם מגשר. עורך דין שהוא מגשר יידע לייצג ברגישות את האינטרסים של שני הצדדים ולהביא לקיצור התהליך ולחיסכון בעלויות.

 

כדאי לבדוק האם עורך הדין מתמחה בנישה הייחודית של גירושין. תחום הגירושין הוא תחום המורכב מנושאים שונים המחייבים מקצועיות, ידע וניסיון בתחום.

 

כדאי לבקש המלצות על עורך הדין. המלצות הן כלי מצוין שיתנו לכם אינדיקציה על המקצועיות של עורך הדין, על הניסיון שלו ועל ההצלחות.

 

כדאי לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך הדין. בפגישת הייעוץ תוכלו לבדוק האם יש לכם כימיה עם עורך הדין ולבדוק את הדרך והאסטרטגיה שהוא מציע לטיפול בתיק שלכם.
זמינות ונגישות. הזמינות של עורך הדין לטיפול בתיק

מבטיחה שעורך הדין יוכל להשקיע את כל הזמן הדרוש להצלחה והנגישות תחסוך לכם זמן יקר בנסיעה אל עורך דין הנמצא באזור מרוחק.

 

 

לסיכום, העצות הטובות והטיפים המנצחים שיסייעו לכם לדעת איך לבחור עורך דין גירושין?

כאשר אתם מתלבטים בשאלה איך לבחור עורך דין גירושין חשוב להכיר את הקריטריונים החשובים לבחירת עורך הדין, כמו המלצות, עלויות, התמחות ספציפית בתיקי גירושין, פגישת ייעוץ ותמיד כדאי לבחור עורך דין שהוא גם מגשר.