הליך גירושין הוא הליך מורכב ומסובך הדורש ליווי של עורך דין מקצועי מומחה בתחום הגירושין. תחום דיני המשפחה בכלל ותחום הגירושין בפרט הם תחומים רגישים אשר עשויים להשפיע על איכות החיים בהמשך. מסיבה זו חשוב לדעת איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך.

בחירה נכונה של עורך דין מקצועי, עו"ד שיבין את הצרכים האינדיבידואליים שלכם, שיגלה אמפטיה ורגישות, ישפיע על איכות הטיפול בתיק ועל סיום הליך הגירושין בדרך מכובדת ועם מינימום של מחלוקות ומריבות מכוערות.

במאמר זה נביא טיפים ועצות טובות אשר יסיעו לכם להבין איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך.

איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך – שישה טיפים מנצחים

איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך – טיפ מספר אחד!

חשוב לבחור עורך דין מקצועי בעל ידע נרחב ובעל ניסיון בתחום. ככל שהפן המקצועי, הידע והניסיון של עורך הדין יהיה חזק יותר, כך הוא ידע לנהל את תיק הגירושין בדרך הטובה, המקצועית והחכמה ביותר. ניהול תיק גירושין דורש ידע בתחומים רבים, בתחום חלוקת הרכוש, בתחום המשמורת, בתחום המזונות ועוד.

אין חכם כבעל ניסיון. ככל שעורך הדין טיפל ביותר תיקי גירושין הוא ידע להתמודד עם כל הבעיות העלולות לצוץ במהלך מסע הגירושין במינימום של טעויות. הניסיון של עורך הדין יקבע האם ניהול התיק ייעשה בדרך לוחמנית ומייגעת או בדרך רגועה וידידותית.

איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך – טיפ מספר שניים

הליך הגירושין הוא הליך מורכב מבחינה רגשית, גם אם עורך הדין יהיה תותח בתחום הגירושין שבו הוא עוסק, אם הוא לא יפעל ברגישות, אם הוא לא יגלה הבנה למצב, הליך הגירושין עלול להיות מלווה בלחצים ובמתחים נפשיים, גורמים העלולים להשפיע על איכות החיים לאחר הגירושין, ואם יש ילדים במשפחה, גם על הילדים.

איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך – טיפ מספר שלוש

לעתים הליך הגירושין עלול להימשך תקופה ארוכה, תקופה שבה תידרשו להיפגש עם עורך הדין מספר גדול של פגישות. כדי להקל על התקופה הקשה במילא, רצוי לבחור עורך דין אשר פועל בסביבת המגורים הקרובה שלכם. אם אתם גרים למשל בירושלים, רצוי לבחור עורך דין גירושין בירושלים, אם אתם גרים בתל אביב, רצוי לבחור עורך דין גירושין בתל אביב  וכן הלאה. הקרבה הגיאוגרפית אל משרד עורכי הדין תקל עליכם מאוד ולא תצטרכו לבזבז שעות יקרות בנסיעה ארוכה אל משרדו של עורך הדין.

איך בוחרים עורך דין  מתאים לניהול תיק הגירושין שלך – טיפ מספר ארבע

המלצות וחוות דעת הן כלים מצוינים לקבלת אינדיקציה על עורך הדין שאותו אתם עומדים לבחור. כדאי לבקש המלצות מחברים, מבני משפחה, מעמיתים לעבודה ומידידים שעברו תהליך גירושין והיו מרוצים מעורך הדין שאותו הם בחרו.

אם אתם לא מצליחים לקבל המלצות מאנשים קרובים, אתם יכולים לדלות המלצות ברשת האינטרנט. בקבוצות פייסבוק, בפורומים ייעודיים העוסקים בנושא הגירושין ובאתרים של עורכי הדין מתפרסמות לא אחת המלצות על אודות עורכי דין מומלצים. קראו את ההמלצות ואת חוות הדעת בעיון ונסו להבחין מתי ההמלצה או חוות הדעת כתובים בידי לקוח מרוצה או מתי הם נכתבים מטעם אנשי ציבור אשר מיחצנים את עורך הדין.

איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך – טיפ מספר חמש!

תהליך הגירושין מלווה בדרך כלל בתחושות קשות וברגשות מורכבים. זהו הליך קשה ומאתגר, ובמיוחד כאשר מעורבים בתהליך ילדים ורכוש משותף.

בשל כל הסיבות האלו ועוד, חשוב לבחור בעורך דין שיש לכם כימיה אתו. רק עורך דין בעל רגישות ואמפטיה יוכל לצלוח אתכם את התהליך בדרך הקלה והנעימה ביותר האפשרית. חשוב לבחור בעורך דין אשר לא ילבה את האש ולא יעמיק את הוויכוחים והבעיות הקיימות בלאו הכי בין בני הזוג.

כדי להכיר ולהתרשם מעורך הדין, לא כדאי לוותר על פגישת ייעוץ, גם אם תידרשו לשלם עבורה. בפגישת הייעוץ יתווה עורך הדין את הדרך הנראית לו כמתאימה לניהול תיק הגירושין וזו גם ההזדמנות שלכם לבחון את התחושות שלכם מול עורך הדין.

איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך – טיפ מספר שש!

הליך הגירושין עלול להיות הליך יקר. לכן, לפני שאתם שוכרים עורך דין כדי לבצע סקר שווקים ולהשוות מחירים על בסיס נתונים שווים. אך שימו לב, לא מומלץ לבחור עורך דין בשל העלות הזולה שלו. לעתים רבות כדאי להתאמץ ולשלם שכר טרחה גבוה קצת יותר כדי לעבור בהצלחה את כל הקשיים והמחסומים הצפויים בתהליך הגירושין. לעורך דין מקצועי שידע להילחם על האינטרסים שלכם ויצליח, כדאי לשלם גם אם המחיר שהוא דורש גבוה יותר ממחירים של עורכי דין אחרים.  

איך בוחרים עורך דין לניהול תיק הגירושין – סיכום

לא תמיד אנשים מבינים את החשיבות של עורך הדין ובוחרים עורך דין שילווה אותנו במסע הגירושין בשל שיקולים שוליים כמו עלות נמוכה ועוד. אך חשוב לדעת כי בשל בחירה לא נכונה ולא מושכלת של עורך הדין אתם עלולים לשלם ביוקר על ההחלטה בהמשך התהליך וגם לאחר הגירושין.

לכן חשוב לקרוא בעיון את הטיפים שהבאנו אשר מלמדים איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך, לקרוא, להפנים וליישם!

ככל שבחירת עורך הדין תהיה חכמה ומקצועית יותר, כך תצליחו לעבור את הליך הגירושין ביתר קלות, בהצלחה ומתוך השגת האינטרסים והמטרות שלכם.