טראומת הבגידה: איך ייעוץ גירושין יכול לעזור לך להחלים התמודדות עם בגידה וחוסר נאמנות בנישואים יכולה להיות חוויה כואבת וטראומטית ביותר. אובדן האמון, תחושות של כעס, אבל ואובדן שמגיעות כאשר בן הזוג בוגד יכולות להיראות קשות מדי להתגבר עליהן. זה גורם לרבים לתהות האם גירושין הם האופציה היחידה לאחר בגידה עמוקה כל כך. עם זאת, ייעוץ גירושין שמתמחה בעזרה לזוגות להחלים אחרי רומנים ולבנות מחדש אמון יכול לספק נתיב נוסף קדימה לחלק מהזוגות. על ידי עיבוד הטראומה עם יועץ נישואין מיומן, ייתכן שאפשר יהיה לתקן את הקשר, אם שני השותפים מוכנים להשקיע את מאמץ הקשה המעורב בכך.

הבנת טראומת בגידה

בגידה של בן זוג דרך בגידה מהווה צורה של טראומה שיכולה לזעזע אותך עד היסוד. האדם שחשבת שאתה מכיר ואוהב הפר את האמון שלך בדרך אינטימית ביותר. טראומה זו של "בגידה" לעתים קרובות גורמת לבן הזוג הנבגד לחוות תסמינים פסיכולוגיים ורגשיים כולל:

תגובות אלה מראות את המצוקה הקיצונית שבני זוג נבגדים יכולים לעבור כאשר הם מתמודדים עם הנפילות של בגידה בהעדר עזרה. לצערנו חיי נישואין רבים מסתיימים בצורה עגומה ומרה בשל חוסר נאמנות מצד אחד הצדדים. אך הייעוץ הנכון יכול להציל זוגות רבים.

איך ייעוץ גירושין עוזר לטפל בטראומת בגידה

בזמן שרבים זוגות בסופו של דבר מחליטים להיפרד אחרי גילוי של רומן, זה לא צריך להיות התוצאה הבלתי נמנעת. עבור זוגות שרוצים להציל את הנישואין, ייעוץ גירושין ובגידה מומחה יכול לספק נתיב לריפוי באמצעות:

היועץ ידריך את הזוג בצעדים המתבקשים לאחר גילוי הבגידה על מנת לשקם את הקשר במידת האפשר. מטרת הייעוץ היא להביא את בני הזוג חזרה לתקשורת פוריה ומכבדת הדדית.

פורמטים של ייעוץ גירושין להתאוששות מרומן

קיימים מספר פורמטים למתן הייעוץ שניתן להתאים לצרכים ולרצונות של בני הזוג:

תבנית ייעוץ סקירה כללית
ייעוץ פרטי ייעוץ פרטי עוזר הן לבן הזוג הנבגד והן לבן הזוג הבוגד לעבד רגשות בנפרד ולהחליט אם הצלת הנישואין אפשרית.
ייעוץ מקוון מאפשר לפרטים נבגדים גישה נוחה לייעוץ ללא צורך לנסוע למיקום משרדי.

כל אחת מהאפשרויות הללו יכולה להתאים בהתאם לצרכים ולנסיבות.

מה לצפות בייעוץ גירושין אחרי בגידה

ייעוץ גירושין מציע לבני הזוג הדרכה ותיווך מקצועיים כאשר הם נאבקים עם המשבר שנוצר כתוצאה מהבגידה. בזמן שלכל יועץ עשויה להיות גישה מעט שונה, תהליך הייעוץ בדרך כלל כולל:

אין נוסחה ברורה להצלחת הייעוץ אך במקרים רבים ניכר שיפור ניכר במצב הרגשי של בני הזוג תוך זמן סביר.

הייעוץ מחייב מפתח להחלמת רומן

בלי ייעוץ מקצועי המותאם במיוחד להחלמה מרומן, רוב הנישואין כנראה לא ישרדו בגידה הרסנית כמו בגידה. עם זאת, עבור זוגות שמתחייבים בדחיפות לעבודה אישית מאתגרת המעורבת, ומחפשים הדרכה ממטפל נישואין מיומן, פיוס עדיין אפשרי אם שני האנשים חולקים מטרה זו. במקרים מסוימים, הנישואין מסוגלים בסופו של דבר להפוך לחזקים יותר משהיו אי פעם לפני שהבגידה התרחשה עם הזמן והמאמץ.

כך שגם כאשר הכל נראה אבוד, ייעוץ נכון יכול להציל נישואין רבים מפסילת גט.

מדוע אנשים בוגדים?

ישנן סיבות רבות לבגידה בנישואין. לעיתים זה נובע מבעיות כרוניות בתוך הזוגיות שלא טופלו כראוי, חוסר אינטימיות, ריקנות רגשית וחוסר תקשורת. הבגידה היא סימפטום לבעיה עמוקה יותר.

מתי כדאי לנסות ומתי אין טעם?

לא בכל מקרה של בגידה כדאי לנסות ייעוץ זוגי. אם מדובר בבגידה כרונית, במקרים של התעללות נפשית או פיזית או שאחד מבני הזוג אינו מעוניין באופן אמיתי בשיקום הזוגיות, סביר להניח שהייעוץ לא יועיל.

מה אם בן/בת הזוג אינם מוכנים לקבל ייעוץ?

גם אם בן/בת הזוג מסרבים להגיע לטיפול, ניתן להמליץ על ייעוץ אישי עבור בן הזוג שכן חפץ בהצלת הנישואין. ייעוץ אישי יכול לסייע בהתמודדות עם הכאב ובגיבוש החלטה ברורה לגבי המשך הנישואין.

כיצד לבחור יועץ גירושין מתאים

יש לבדוק כי היועץ בעל הסמכה רשמית מטעם אגודה מקצועית כלשהי וכן בעל ניסיון עשיר והמלצות בתחום טיפול זוגי ספציפית. שווה להיפגש עמו פעם אחת לפחות לבדיקת התאמה אישית.

שילוב של גישות טיפוליות

יועצי גירושין נוטים לשלב מספר גישות טיפוליות כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול פסיכודינמי וגישות נוספות על מנת לספק מענה הולם ומותאם אישית למטופלים.

זקוקים לסיוע משפטי בנושא? משרדינו מתמחה בדיוק בנושאים אלה וישמח לסייע >>