ההחלטה לפרק את התא המשפחתי היא אחת ההחלטות הקשות ביותר שאנחנו מקבלים במשך החיים, אך אחרי שכבר החלטנו לפרק את התא המשפחתי אנחנו צריכים להחליט איזה עורך דין לבחור ולברר כמה עולה לשכור עו"ד לענייני גירושין.

אם החלטתם להתגרש, חשוב לקחת בחשבון את העלויות הכספיות הנלוות לתהליך הגירושין, עלויות אלו עשויות להשפיע על ההחלטה באיזה עורך דין לבחור. נכון, תמיד חשוב לבחור את עורך הדין הטוב ביותר בתחום הגירושין, אך לא אחת הבחירה תלויה גם בתקציב ובאפשרויות הכספיות העומדות לרשותכם

במאמר זה נביא טבלה שדרכה נוכל ללמוד כמה עולה לשכור עו"ד לענייני גירושין בהליכים השונים וטבלה נוספת אשר ממחישה את הפער בין השכר של עורכי דין במרכז הארץ לבין השכר שלהם בפריפריה.

כמה עולה לשכור עו"ד לענייני גירושין –  מהו המחיר הממוצע?

בטבלה זו הבאנו את טווחי המחיר הממוצעים שאותם נוהגים עורכי הדין לגבות עבור ההליכים השונים. כל המחירים לא כוללים מע"מ

סוג ההליך

 

מחיר הערות
פגישת ייעוץ

 

500-1500 שקלים חלק מעורכי הדין מקיימים פגישת ייעוץ ללא תשלום מתוך תקווה שהלקוח הפוטנציאלי ישכור את שירותיו וישלם שכר טרחה על הטיפול המשפטי.

 

חלק מעורכי הדין גובים תשלום עבור פגישת הייעוץ, אך אם הלקוח ישכור את שירותי עורך הדין, הוא ינכה את שכר הטרחה שנגבה עבור פגישת הייעוץ מהסכום הכללי של הטיפול המשפטי בתיק.

 

שעת ייעוץ 300-500 שקלים.

 

לעתים שעת ייעוץ אינה  נמשכת כשעה, אלא יותר. לכן כדאי להחליט על תשלום לשעת ייעוץ שאינה מתוחמת בזמן כדי שלא תצטרכו לשלם מכפלות.

 

ניהול ההליך המשפטי

 

60.000-150,000 שקלים ניהול ההליך המשפטי כולל ברוב הפעמים תביעת רכוש, תביעת מזונות ותביעת משמורת.
ניהול תביעה בודדת

 

8,000-30,000  שקלים  
הסכם גירושין עבור משמורת ילדים

 

20,000 – 8,000 שקלים  
הסכם גירושין עבור חלוקת רכוש

 

20,000 – 8,000 שקלים  
בקשה לצו הגנה והגשת תצהירים 15.000 שקלים.  

 

כמה עולה לשכור עו"ד לענייני גירושים – מהם הפרמטרים המשפיעים על המחיר

חשוב לדעת כי אין מגבלת מקסימום לשכר הטרחה של עורך דין לענייני גירושין. בתחום זה חלים כללים של שוק חופשי וכל עו"ד בתל אביב או עורך דין בירושלים או בכל מקום אחר רשאי לגבות שכר טרחה כראות עיניו. אך עורך דין מקצועי ומיומן גובה שכר טרחה בהתאם לפרמטרים הבאים:

כמה עולה לשכור עו"ד לענייני גירושין? לפי המומחיות והוותק המקצועי

עורך דין בעל מוניטין בתחומו שמאחוריו שנות ניסיון והצלחות רבות יגבה שכר טרחה גבוה יותר מאשר עורך דין צעיר הנמצא בתחילת דרכו.

כמה עולה לשכור עו"ד לענייני גירושין? – בהתאם להיקף העבודה

קביעת העלות של שכר טרחת עורך הדין היא פונקציה של סוג הטיפול המשפטי וההיקף שלו. אם, למשל, לבני הזוג אין ילדים או נכסים, אפשר יהיה לסגור את הנושא במספר קטן של דיונים, ושכר הטרחה יהיה בהתאם, אך כאשר מדובר בני זוג עשירים עם ילדים ועם נכסים רבים, היקף שעות העבודה יהיה גדול יותר ובהתאם לכך גם גובה שכר הטרחה.

גם כאשר בני הזוג משתפים פעולה אחד עם השני ומוכנים לבצע את תהליך הגירושין ואת ההסכמים מתוך שיתוף פעולה, מספר השעות יהיה קטן, יחסית. אך כאשר בני הזוג נמצאים במחלוקת ואינם מוכנים לוותר אחד לשני, הטיפול בתיק ידרוש שעות רבות ומשאבים רבים ושכר הטרחה יהיה בהתאם.

כמה עולה לשכור עו"ד לענייני גירושין – לפי המקובל בשוק

עורך דין מקצועי ומיומן לא יפריז בקביעת שכר הטרחה, אלא ישתדל לקבוע גובה שכר טרחה סביר בהתאם למה שמקובל בשוק ובהתאם למעמדו.

שלושה דברים שכדאי לדעת על מחיר עו"ד גירושין

חשוב לדעת כי לעתים יהיה הבדל בגובה שכר הטרחה בין עורך דין הפועל במרכז הארץ לבין עורך דין מהפריפריה.

כדי להמחיש את ההבדלים בשכר בין עורך דין במרכז הארץ לבין עורך דין מהפריפריה נביא טבלת שכר אשר מתארת את ההבדלים בין השכר של עורכי הדין. טבלה זו אמנם אינה עוסקת בשכר הטרחה שעלינו לשלם לעורך דין לענייני גירושין, אך היא תיתן לנו אינדיקציה על ההבדלים ברמת השכר.

 

 

ותק שכר ממוצע במרכז שכר ממוצע בפריפריה הפרש
מתמחה או עורך דין חדש

 

6.830 שקלים 6.147 שקלים 11%
עורך דין בעל ותק של שנתיים

 

8,470 שקלים 7.350 שקלים 15.25%
עורך דין בעל ותק של חמש שנים

 

13,550 שקלים

 

10,480 שקלים 29.3%
עורך דין בעל ותק של עשר שנים 19, 470 שקלים. 15,010 שקלים 29.7%

 

מטבלה זו אפשר ללמוד כי עורך דין ותיק ומיומן בפרפריה מרוויח כשלושים אחוז פחות מעורך דין ותיק ומיומן במרכז הארץ.

דרך הגבייה של שכר טרחת עורך הדין נתונה לשיקוליו. יש עורך דין שיגבה שכר על פי סכום גלובאלי לטיפול בתיק ויש עורך דין שיקבע את השכר לפי שעות העבודה שעליו להשקיע בתיק.

אומנם עלות שכר הטרחה של עורך הדין תהיה כמעט תמיד שיקול מכריע בבחירת עורך הדין, אך זהו לא צריך להיות הפרמטר הקובע. תמיד כדאי לזכור כי זול הוא יקר. השוק מוצף בעורכי דין חדשים שלא תמיד מיומנים ומקצועיים, וההצפה יצרה תחרות גבוהה. אם קיבלתם הצעת מחיר אשר נמוכה באופן ממוצע משכר הטרחה המקובל בשוק, זה צריך להדליק לכם נורה אדומה כי ברוב הפעמים זה אומר שהשירות המקצועי והמשפטי שתקבלו יהיה בהתאם.

לסיכום, המחיר נקבע לפי מספר גורמים ישנם גורמים שונים אשר משפיעים על גובה שכר הטרחה של עורך הדין כמו ותק ומוניטין, היקף העבודה בתיק והמקום הגיאוגרפי שבו פועל עורך הדין.

* מעודכן לשנת 2024