איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין במטרה להסדיר את כל הסוגיות המשפטיות שבין הצדדים? זו שאלה שרבים שואלים, שאלה שהתשובה עליה פשוטה, אך ארוכה.

כאשר אתם עומדים בפני גירושין עומדות בפניכם בדרך כלל שתי אופציות, האחת, להיערך למלחמה עם בן הזוג והשנייה, להגיע להסדר מתוך הסכמה והידברות. אם אינכם מעוניינים להיכנס לקרב ארוך ומתיש עם בן הזוג ואם אתם מעוניינים להתגרש בהסכמה, אך אין לכם פרטנר לתהליך, עומדת לפניכם אופציה שלישית והיא לשכור עורך דין מקצועי שידע ללוות את תהליך הגירושין בלי לחמם את האווירה, בלי למשוך ולבזבז זמן יקר, עורך דין שידע להכין הסכם גירושין שייצג בכבוד את שני הצדדים.

איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין – בואו להבין מהו הסכם גירושין

חתימה על הסכם גירושין היא אחד השלבים האחרונים בדרך לקבלת הגט. לעתים הסכם הגירושין ייעשה בהסכמה ולעתים כאשר שני הצדדים לא יצליחו להגיע להסכמה הערכאה המשפטית תיתן פסק דין שיחליף את הסכם הגירושין.

 הסכם גירושים בא להסדיר את כל הנושאים הקשורים לסיום החיים המשותפים של בני הזוג. הסכם מקצועי יכלול נושאים שונים כמו חלוקת רכוש, דמי מזונות, משמורת ילדים ואם בני הזוג צברו במהלך החיים המשותפים חובות, הסכם הגירושין יעסוק גם בפירעון החובות.

הסכם גירושין מחליף במקרים רבים את ההתדיינות בערכאות. בני הזוגות מגיעים לבית המשפט לענייני משפחה או לבית דין הרבני עם הסכם חתום ובכך הם נמנעים ממאבק ארוך שעלול להסלים ולהיות מתיש ומייגע.

במאמר זה נדון בשאלה איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין וניגע בסעיפים שונים הקשורים להסכם הגירושין כמו למשל בחלוקת הרכוש, בדמי המזונות, במשמורת ילדים ועוד.

איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין

איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין –  למה חשוב לנסח הסכם בעזרת עורך דין

קיימים הסכמי גירושין סטנדרטיים שזוגות רבים עושים בהם שימוש במטרה לחסוך את עלות שכר הטרחה של עורך הדין. אך זו טעות. בכל הסכם גירושין חייבים להיות סעיפים שיביאו לידי ביטוי את הנסיבות הייחודיות של הגירושים ושל בני הזוג. לכל בני זוג ולכל משפחה יש את הנסיבות הייחודיות שלה והסכם גירושין סטנדרטי אינו יכול להתאים לכולם. עורך דין מקצועי ידע לנסח הסכם שיבטא את האינטרסים של שני הצדדים, ייצג אותם בכבוד וייקח בחשבון את מגמות הפסיקה האחרונות כפי שבאו לידי ביטוי בהחלטות בתי המשפט בנוגע להסכמי גירושין.

איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין – בואו ונדבר על חלוקת הרכוש

הסעיפים בהסכם הגירושין העוסקים בחלוקת הרכוש ידונו על דרך חלוקת הרכוש שאותו צברו בני הזוג במהלך חייהם המשותפים. עורך הדין מקבל מבני הזוג רשימה מסודרת של כל הרכוש שנצבר ובודק את הרצון של בני הזוג באשר לדרך חלוקת הרכוש. חלוקת רכוש אינה כוללת רק את נכסי הנדל"ן, הרכוש המשותף כולל גם את חשבונות הבנק, את הרכבים של המשפחה, תכשיטים, תמונות או עתיקות יקרת ערך, מטלטלין, חסכונות, השקעות, את הזכויות הסוציאליות שנצברו, את הזכויות העסקיות ובשנים האחרונות גם את נכסי המוניטין.  כאשר בני הזוג צברו חובות במהלך החיים המשותפים יש צורך לקבוע באופן ברור על דרך פירעון החובות.

איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין – בואו נדבר על משמורת הילדים

אחד הפרקים בהסכם הגירושין יוקדש לנושא משמורת הילדים. ככל שיש לבני הזוג יותר ילדים, כך מורכבות ההסכם באשר למשמורת הילדים תהיה מורכבת יותר ותהיה חייבת לקחת בחשבון את הצרכים הייחודים של כל אחד מהילדים. כעיקרון, יש דרכים שונות לחלק בין ההורים את המשמורת של הילדים. יש זוגות שיבחרו במשמורת מלאה שמשמעותה שאחד ההורים יקבל את המשמורת המלאה וההורה השני יהיה זכאי להסדרי ראיה ויש הבוחרים בהסדר של משמורת משותפת שמשמעותה חלוקה שווה של המשמורת בין שני ההורים ואחריות משותפת.

איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין – בואו נדבר על תשלום דמי מזונות

גובה מזונות הילדים ייקבע לפי הסדר המשמורת שעליו החליטו בני הזוג. כאשר האם, לדוגמה, תהיה המשמורן היחיד, היא תקבל דמי מזונות גבוהים יותר מאשר כאשר המשמורת תהיה משמורת משותפת.  עורך דין מקצועי ומנוסה יקפיד לפרט בהסכם הגירושין את סכום המזונות החודשי, את מועדי התשלום, את דרך העברת דמי המזונות והוצאות נוספות כמו למשל טיפולים רפואיים ועוד.

איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין – בואו נדבר על סידור הגט

 הסכם גירושין מקצועי יכלול גם סעיפים המתייחסים לסידור הגט. ההסכם יכלול, בין השאר, את המקום שבו יינתן הגט, את המועד שבו יינתן הגט, אם כבר נקבע מועד, ועוד. הסכם גירושין מקצועי צריך לכלול גם מנגנונים שיבטיחו שאף אחד מבני הזוג לא ייסוג בו מההחלטה לתת או לקבל את הגט.

בנוסף, הסכם גירושין יעסוק גם בדרך שבה יתקבלו החלטות באשר לילדים, החלטות כמו  אופי החינוך שיקבלו הילדים, מסגרות הלימוד שבהן הם ילמדו, המרחק בין דירות המגורים של ההורים, נסיעות לחו"ל, חופשות בארץ ועוד. כמו כן ייקבע מנגנון לדרך יישוב המחלוקות בין ההורים, מחלוקות שעלולות להיות בעתיד בכל נושא אשר קשור לילדים.

לסיכום : איך מכינים הסכם גירושין עם עורך דין? כלל ראשון: חשוב לסמוך על עורך הדין!

עריכת הסכם גירושין טוב ומקצועי דורשת מעורך הדין ניסיון, ידע מקצועי, יכולת ניהול משא ומתן ורגישות רבה. במהלך עריכת ההסכם יסכם עורך הדין עם בני הזוג את ההחלטות החשובות באשר "לחייהם המשותפים" לאחר מתן הגט, החלטות כמו גובה דמי המזונות,  משמורת הילדים, חלוקת הרכוש המשותף, מנגנון לפתרון מחלקות ומשברים בעתיד ועוד.