כאשר אנו מחפשים עורך דין מתל אביב,  עורך דין מירושלים או מכל מקום אחר המתמחה בענייני צוואות וירושות, אנו נתקלים בעורכי דין רבים כשכל אחד מעיד על המקצועיות והאיכויות שלו ואנו מתלבטים בשאלה איך לבחור עורך דין צוואות וירושות שיענה לנו על הציפיות והדרישות מבחינת האיכות והמקצועיות.

למזלנו יש מספר פרמטרים שחוזרים על עצמם כאשר אנחנו משווים בין עורכי הדין. אם נכיר את הפרמטרים הנדרשים לבחירת עורך דין צוואות וירושות ונפעל לפיהם נדע איך לבחור עורך דין מקצועי ומיומן.

במאמר זה נענה על השאלה איך לבחור עורך דין צוואות וירושות ונבחן את הקריטריונים החשובים לבחירה מושכלת ומוצלחת.

איך לבחור עורך דין צוואות וירושות ב – 2024

גם בשנת 2024 וגם בשנים קודמות יש מספר קריטריונים המסייעים לנו לדעת איך לבחור עורך דין צוואות וירושות.

 

איך לבחור עורך דין צוואות וירושות – לפי הניסיון

הניסיון של עורך הדין הוא הבסיס לכתיבה נכונה של ירושות וצוואות. חשוב לבדוק האם הניסיון שצבר עורך הדין הוא אכן בתחום הצוואות והירושות ולא בתחומים אחרים. שימו לב: שיש עורכי דין בעלי ניסיון וותק של עשר שנים בעריכת דין, אך הניסיון שלהם בתחום הצוואות והירושות הוא רק כשנתיים. חשוב לדעת כי לעתים טעות קטנה או חוסר דיוק עלולים לטרוף את הקלפים ולהביא להפסד בתיק.

 

איך לבחור עורך דין צוואות וירושות – לפי המלצות ומוניטין

אחד הכלים היעילים לבחירת עורכי דין בכל תחום וגם בתחום הצוואות והירושות הוא המלצות ולא נגזים אם נאמר שההמלצות הן האינדיקציה הכי אובייקטיבית והכי טובה לבחירת עורך דין. באמצעות ההמלצות תוכלו ללמוד מה חושבים אחרים על עורך הדין שאותו אתם עומדים לבחור, האם הוא התמסר לטיפול בתיק, האם הלקוחות שלו היו מרוצים ועוד. אתם גם יכולים לחפש מידע ברשת על תביעות שבהן הוא היה מעורב, על תלונות שהוגשו נגדו, על חוות דעת חיוביות או שליליות ועוד. 

 

 איך לבחור עורך דין צוואות וירושות – לפי המחיר

כדאי לקבל הצעת מחיר לפחות משלושה עורכי דין העוסקים בתחום הצוואות והירושות ולהשוות את המחיר על בסיס נתונים שווים כמו שכר בסיס, שכר עבור פעולות משפטיות נוספות ועוד הוצאות שהן מעבר לשכר הטרחה הבסיסי. אך זכרו, המחיר אינו הפרמטר החשוב בבחירת עורך דין, אלא המקצועיות והניסיון שלו בתחום.

 

 איך לבחור עורך דין צוואות וירושות – בדקו איזה עורך דין יטפל בכם

אנשים רבים פונים אל משרדי עורכי דין גדולים וממותגים, אך בפועל מי שמטפל בהם הוא עורך דין צעיר ולפעמים אפילו חסר ניסיון. אם אתם פונים אל משרד גדול, בדקו מי יהיה עורך הדין שיטפל בכם, מהו הניסיון שלו, מה המוניטין שלו ועוד.

 

איך לבחור עורך דין צוואות וירושות – תמיד כדאי להעדיף משרד בוטיק

כדאי לבחור משרד עורכי דין קטן, יחסית, שמתמחה רק בתחום משפטי אחד, בתחום הצוואות והירושות. כאשר עורך הדין מתעסק בתחום מרכזי אחד, מטבע הדברים הוא יהיה בקי ומנוסה בו יותר מאשר עורך דין המתעסק במספר תחומים.

 

איך לבחור עורך דין צוואות וירושות – לפי הכימיה שיש לכם אתו

 ההליכים המשפטיים באשר לצוואות ולירושות עלולים להימשך זמן רב, ולכן חשוב שתהיה לכם מערכת יחסים טובה עם עורך הדין. חשוב לבחור עורך דין זמין, אדיב ומתחשב, עורך דין שימצא זמן לענות לכם על השאלות ולתת לכם הסברים בסבלנות ובאדיבות. גם לזמינות של עורך הדין יש השפעה על הבחירה בו.

 

 איך לבחור עורך דין צוואות וירושות – לפי המיקום

אם אתם גרים, לדוגמה, בתל אביב כדאי לכם לבחור עו"ד תל אביב, אם אתם גרים בירושלים כדאי לכם לבחור עו"ד ירושלים וכן הלאה. מאחר וההליכים המשפטיים בענייני צוואות וירושות, כמו לדוגמה צו ירושה, צו קיום צואה או התנגדות לצוואה עלולים להימשך תקופה ארוכה, ככל שהמשרד של עורך הדין יהיה קרוב אליכם מבחינה גיאוגרפית, יהיה לכם קל יותר להגיע ולחסוך זמן יקר.

כדי להקל עליכם בבחירת עורך הדין הטוב ביותר הכנו טבלה  עם הקריטריונים החשובים לבחירת עורך דין לענייני צוואות וירושות. את הקריטריונים דירגנו לפי סדר החשיבות מאחד ועד שש.

 

 

קריטריון

 

הסבר קצר
יחס אישי ההליכים המשפטיים בענייני צוואות וירושות עלולים לקחת זמן רב, לכן מערכת היחסים שלכם עם עורך הדין חשובה.

 

ניסיון

 

לניסיון של עורך הדין יש חשיבות בהצלחת ההליכים המשפטיים.

 

המלצות המלצות הן כלי נהדר שייתן לכם אינדיקציה על יכולותיו של עורך הדין ועל הצלחותיו.

 

גודל המשרד עדיך לבחור משרד בוטיק עם התמחות אחת מרכזית. במשרד גדול חשוב לבדוק איזה עו"ד יטפל בכם.

 

שכר הטרחה שכר הטרחה חשוב, אך מקצועיות ומוניטין חשובים יותר.

 

לפי המיקום ככל שההליך המשפטי מתארך, לקרבה הגיאוגרפית יש יותר חשיבות.

 

 

 

לסיכום, איך לבחור עורך דין צואות וירושות – לפי שישה קריטריונים מרכזיים!

אם אתם מחפשים עורך דין בתחום הצוואות והירושות ומתלבטים בשאלה איך לבחור עורך דין צוואות וירושות, חשוב להכיר את הקריטריונים החשובים המסייעים לנו בבחירת עורך דין מקצועי. אם נפעל לפיהם, מרב הסיכויים שנצליח לבחור את עורך הדין המקצועי והמתאים מבין כולם.