במקרים מסוימים לאחד מבני הזוג קיימת משכנתא על דירה מלפניי הנישואין, והיא משולמת עי' שני בני הזוג או עי' אותו צד בלבד. הצד שבבעלותו הדירה בטוח שמדובר על דירה שלו בלבד , אך במידה ומתקיים סכסוך בין בני הזוג או פרידה, ביהמ"ש יכול להכריע שהדירה משותפת לשני בני הזוג או להכריע שיש להשיב לצד השני את מחצית סכום המשכנתא אשר שולמה במשך השנים או מחצית סכום השבחת הנכס. ככלל אם שני בני הזוג התגוררו יחד שנים רבות, גידלו ילדים משותפים, השביחו את הדירה וערכו בה שיפוצים, יש סיכוי שביהמ"ש יכריע שהיא של שני בני הזוג או לחלופין על מי שרשומה הדירה יצטרך לשלם לצד השני מחצית מסכום המשכנתא או מחצית מסכום השבחת הנכס או לחלופין מחצית מהשיפוץ. אי לכך ובהתאם לזאת כדאי ואף רצוי לפנות לעורך דין מקצועי שינחה את בני הזוג ובקיא בתחום כדי למנוע מקרים של הגשת תביעות או פנייה לבית המשפט.

הסכם ממון על דירה עם משכנתא הסבר מקיף מעו"ד חורף  

הסכם ממון על דירה  

הסכם ממון על דירה נועד להגן על הדירה בין בני זוג המגיעים לברית הנישואין. זה תופס ב-3 המצבים ההבאים: דירה שנרכשה לפניי הנישואין, דירה שהתקבלה במתנה לפני הנישואין, דירת ירושה מלפניי הנישואין. קיימת חשיבות רבה לעריכת הסכם הממון שכן בעת גירושין תשאר הדירה בבעלות בלעדית של 100% בצד של רוכש הדירה. הדבר חשוב וקריטי בעיקר בגלל שבני הזוג התגוררו יחדיו בדירה לאורך השנים, ובין היתר גידלו בה את ילדיהם המשותפים, הלוואת משכנתא ושיפוצים שנעשו עי' שני בני הזוג. עניין של חלוקת הדירה אינו מתאים לכולם שכן אין מדובר על קניית דירה יחד או במשותף, אלא מדובר על דירה שהייתה שייכת לאחד מבני הזוג. הסכם ממון לדירה עם משכנתא מהווה תנאי חשוב בבחירת אופציה זאת, שכן זה יכול להגן על הדירה ולמנוע אי נעימויות.

הסכם ממון על דירה לפני הנישואין  

קיימים זוגות רבים שמתחתנים, מנהלים משק בית משותף או ידועים בציבור אשר בבעלות אחד מהם דירה הרשומה על שמו, שכן בניגוד להסכם ממון על דירה עם משכנתא, הסכם ממון על דירה לפניי הנישואין יקבע כי בעת גירושין או פרידה , הדירה תשאר בבעלות של מי שרכש או ירש אותה. מטרתו של הסכם ממון לקבוע בצורה ברורה שאם בעת פרידה של ידועים בציבור או גירושין, ישמור כל צד על הרכוש שצבר טרם הנישואין.