אי כיבוד הסכם גירושין בין בני זוג 

בעולם של היום קיימות מחלוקות רבות בין הגבר לאישה במהלך חייהם אשר יוצרים ריבים, וויכוחים, קרעים ואי הסכמות במגוון רחב של תחומים. הדבר יוצר חוסר תקשורת ביניהם אשר מובילים לעיתים לגירושין וכתוצאה מכך הרבה דברים קורים בו בזמן זה. הרבה מהזוגות אינם שומרים על הכללים ואף מגיעים למצב של אי כיבוד הסכם גירושין. הדבר מתבטא בהפרות בוטות כמו לדוגמא: אי תשלום מזונות, אי קיום הוראות של רכוש עפי' הסכם הגירושין, אי חלוקת כספים/חובות עי' שני הצדדים, אי קיום הסדרי חלוקה עם קטינים, אי פינוי דירה וכיוב'.

לקיחת עורך דין להסכם הגירושים 

במצב בו לא מתקיים אי כיבוד הסכם הגירושין, חייבים גם שיהיה עורך דין להסכם הגירושין  שיטפל בכל הנושא בצורה המקצועית והטובה ביותר וידאג לכלל עניין הגירושין בצורה הטובה ביותר. ללא ליווי מקצועי, ואיכותי מצד עורך דין להסכמי הגירושין יהווה קפיצה למים סוערים ועמוקים שיכולים לגרום ל"טביעה". המטרה של העורך דין הינה להיות בקיא בחוק, מקצועי, לטפל בכסף שלנו בצורה נכונה ולגרום לדברים לעבוד בצורה אחרת ומקצועית. העורך דין חייב לנתח ולהבין את התיק, להציג את הראיות בצורה ברורה ומדויקת ואף להנחות אותנו כיצד לפעול נכון ולזכות בתיק.

הסכם גירושין 

הסכם זה מסדיר בין בני זוג נשואים את כלל ההיבטים הקשורים לפרידה בזמן הנישואין. אי לכך ובהתאם לזאת יש דרך אחת על מנת להגיע לפתרון והסכמות בין בני הזוג והיא באמצעות מגשר אשר יושב עם בני הזוג ומגיע איתם להסכמות ברוח טובה וחיובית על מנת להוציא את כלל הצדדים מרוצים ושמחים. על מנת שהסכם הגירושין ייקבל תוקף משפטי עליו לקבל תוקף של בין הדין רבני או לחלופין בית המשפט לענייני משפחה.  קיימים מס' נושאים בהם נוגעים: חלוקת הרכוש שנצבר בין בני הזוג במהלך השנים, חלוקת חובות סוציאליות, משכנתאות, משמורת על הילדים, זמני שהות וכו'.

תביעה לאכיפת הסכם הגירושין

לעיתים לאחר הסכם הגירושין אחד מבני הזוג מפר את תנאיו ואז מגיעים למצב של אי כיבוד הסכם הגירושין.  כל צד מבני הזוג יכול לאכפו באמצעות פנייה להוצאה לפועל ולפתוח שם תיק או פנייה לבית המשפטי לענייני משפחה, לחלופין לפתוח תביעה בבית הדין הרבני. הסמכות לטיפול בערכאות אלו ניתנת בלעדית עי' בית הדין הרבני , בית המשפט לענייני משפחה והוא זה שקובע עפי' ערכאות שכבר התנהלו בעניין זה. את הגוף המטפל בענייני גירושים יש לבחור עפי' סוג ההפרה ובהתאם לו ייקבע אם לתת צו עיכוב יציאה מהארץ, צו פינוי או כל דבר אחר שאמור להרתיע.